VMBO met Leerwegondersteunend onderwijs

VMBO met LWOO

VMBO met leerwegondersteunend onderwijs (LWOO) is voor VMBO-leerlingen die genoeg capaciteiten hebben om een diploma te halen, maar extra ondersteuning en begeleiding nodig hebben. De volgende vormings- en onderwijsdoelen helpen daarbij:

• Alle leerlingen zitten in een kleine klas van maximaal 14 leerlingen.
  •  Een kleinschalige omgeving met ongeveer 280 leerlingen (samen met het Praktijkonderwijs).
  • Alle docenten hebben voor deze vorm van onderwijs gekozen en zijn er in de eerste plaats voor de leerling en daarna voor hun vak.
  • Alle VMBO met LWOO-leerlingen worden 2 x per jaar besproken in de leerlingbespreking en 3 x keer per jaar tijdens de rapportbespreking.
  • In de eerste en de tweede klas worden alle leerlingen didactisch getoetst om vorderingen en achterstanden in kaart te brengen.
  • In klas 1 en 2 VMBO met LWOO wordt de CITO-toets afgenomen.
  • De leerlingen gaan in klas 3 en 4 op voor het VMBO examen in de richtingen Economie en Ondernemen of Zorg en Welzijn op Basis of Kaderniveau.
VMBO met LWOO
  • Er is een mogelijkheid om in klas 2 te kiezen voor de techiekrichting. Deze leerlingen krijgen praktijklessen op het Technisch College Velsen. Het streven is deze leerlingen te schakelen naar klas 3 van het Technisch College Velsen.

Extra zorg

Op het Tender College is er extra zorg voor elke leerling. Hieronder staat het Schoolondersteuningsplan: