PRAKTIJKONDERWIJS

Leren in de praktijk

Praktijkonderwijs

Deze richting is er voor leerlingen die voorbereid worden op een beroep in de maatschappij maar geen (VMBO) diploma kunnen halen. Naast de gewone vakken als Nederlands, Engels, rekenen, ICT en burgerschap krijgen de leerlingen ook vakken die ze later in een toekomstig beroep nodig kunnen hebben, zoals houtbewerking, metaalbewerking, verkoop/retail, facilitaire dienstverlening en zorg, koken/serveren, handvaardigheid en groenvoorziening.

Extra zorg

Op het Tender College is er extra zorg voor elke leerling. Hieronder staat het Schoolondersteuningsplan:

Stage

In het derde leerjaar wordt een richting gekozen. Bij onze afdeling is er keuze uit verzorging, horeca, verkoop/retail, techniek en groenvoorziening. In dit leerjaar start ook de stage bij bedrijven in de buurt: de oriënterende stage. Het aantal dagen stage kan variëren. Het vierde jaar is de plaatsingsstage. Deze stage wordt mogelijk omgezet in een betaalde baan. Bij goede resultaten en (zeer belangrijk) een goede inzet is het soms mogelijk verder te leren via het NOVA-college Entree (niveau 1) of via de interne Entree-opleiding, Tender-NOVA (niveau 1).

Praktijkonderwijs op het Tender College

Diploma

Het is tegenwoordig ook mogelijk je PrO diploma te halen.

Zie deze site voor meer informatie: ouders & onderwijs